2015/01/27

ガトーショコラとプリン Gateau Chocolat & Pudding



ウィリアムがチョコレートケーキとねだるので,簡単なガトーショコラを作りました。ウィリアムに作ったけれど自分で全部食べちゃいたいほどおいしかった~♪

William kept whining for chocolate cake, so I baked gateau chocolat. It was so yummy that I feel like I want to eat it all.


それと牛乳がたくさんあまっていて困っていたので大量にプリンを作りました。部分的にプリンみたいな味だったり卵っぽかったり微妙だったけれど,まあおいしかったです。焼きすぎたのかも。あ,違う!お水入れた容器の中で焼くんだった!忘れた。。。苦笑

I also made some (actually quite a bit of ) pudding since we had so much milk that's been sitting in the fridge and I wanted to use it before it went bad. The outside tasted more like eggs, and the center was more creamy and tasted like pudding. I might have cooked too long. Oh I know why! I totally forgot that I was supposed to bake it in a pan filled with water, ha ha...

2 件のコメント:

katsue さんのコメント...

うまそおおおお〜

mikeeks さんのコメント...

それがおいしかったんだよー!でももうあとプリン一口を残して全部なくなった。やばいよ,体重。。。