2016/12/29

クリスマスのその後 After Christmas

相変わらず寒い日が続いています。家の外はまだ真っ白だし,屋根からはみごとなつららが。マイナス14度とかありえない。
It's been really cold. It's all still white outside and we have some icicles hanging from the roof. I think 6 degrees is a bit too cold.




あわただしいクリスマスが終わって一息と思いきや,毎日ウィリアムとウィリアムのもらったプレゼントで遊んでいます。キッチンセットでおままごとごっこやダンボールの家を組み立てて色を塗ったり,クリスマスにもらった本を読んだり,ウィリアムはなかなか一人にしてくれません。
Now Christmas is over and you would think things have slowed down a little bit right? NO. William has been constantly asking me to play with him with the stuff he received for Christmas. We have played with his new kitchen set, built a cardboard house and color it, read some books, etc.



昨日は個人的にはクリームパンが食べたくなって,でもクリームを作るのがめんどうだったので,たまたま冷蔵庫にあったあんこを使ってアンパン作り。焼き色がいまいちだけどおいしくできました♪
Yesterday, I baked anpan (red bean paste bread) for the first time. They were yummy. :)



それから,クリスマスに作ろうと思っていたロールケーキも作りました。一度目の生地を失敗して,二度目にやいたのも超いまいち。でももうクッキングシートがなくなっちゃたので仕方なくこれで。もっと練習します。去年のほうが上手にできたような。。。
I also baked roll cake. This was a failure. I baked the sponge part once and it was a complete failure, so I baked it again. It turned out better than the first one, but sill terrible. I need to try again sometime.



今日はウィリアムと買ってあったけどクリスマス前にやる時間がなかったジンジャーブレッドハウス作りをしました。うまい具合に家が組み立てられなくて個人的にはいらいらしながらの作成だったけど,ウィリアムは楽しかったみたい。
Today, William and I made a small ginger bread house that we had bought but didn't get to do before Christmas. I had a hard time putting each cookie together and got frustrated, but William enjoyed putting candies around the house.


あと2日で今年も終わり。日本の年末とは違って年末の気が全然しません。
There are only two days left for the year. It doesn't feel like though.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ダンボールハウスってなかなか使えるよね!笑
うちも貫太の誕生日に買ってあげたけど、かなり長い間遊べたよ。
先日の大掃除で処分したけどね。
ロールケーキも美味しそうじゃん!
食べたいよ。

mikeeks さんのコメント...

安いものこそ子供のオモチャになる感じ。昨日のお友達の風船遊びとか。あのかんちゃんの家作ったんじゃないんだ!作ったと思ったからすごいなーって思ってたんだよね。前おじゃましたときに見たのは違うやつ?ロールケーキクリームはおいしかった。ホイップとカスタード混ぜたやつ。よーぶのお教室のレシピと思う。