2016/12/03

クリスマスツリー Christmas Tree



今朝は土曜日だけど朝7時半からウィリアムと一緒に見ようと約束していた番組(昨日見忘れてしまったウィリアムの好きな番組の再放送)を見るために早起きしました。
I don't normally get up early on Saturdays, but this morning I had to get up to watch The Cat in the Hat with William. He couldn't watch it yesterday, so I promised him that we would get up early and watch the rerun together this morning. 

昨日の夜ウィリアムが寝てから作ったシナモンロールを食べながら見ました😋
We watched it while we had some cinnamon rolls I baked last night. :)




身支度をしてから,本当は来週予定していたクリスマスツリーを買いに行きました☆40ドルちょっとで180センチほどの高さのいいやつを見つけました。
After we got ready, we went out to buy a Christmas tree. We found a nice 6 feet tall Noble fir for $42 at Home Depot. 


ツリーを家に入れて飾り付ける前にまずはお昼ごはんのラーメンで腹ごしらえ。
Before we put the tree up, we had Japanese ramen for lunch. :)



ウィリアムもたくさん手伝ってくれて無事に飾り付け終了♪やっぱり生木のツリーはいいです。
ツリー以外のクリスマス用の飾りつけも全部終わってクリスマスらしくなりました☆
William helped a lot in putting ornaments on the tree. I love having a real Christmas tree. We also put all the Christmas decorations in the house, so our house is very Chrismassy now. 



夜は久しぶりのたこ焼き♪おととい夜中に目が覚めて,タブレットを付けた時に見つけたたこ焼きのビデオを見てどうしても食べたくなったので。タコは今回も丸々生の冷凍のやつを買ってきてゆでるところからやりました。めんどうくさいけれど食べれるだけ幸せ💛
For dinner tonight, we had octopus balls for the first time in a long time. I woke up in the middle of the night the other day and saw a video of making octopus balls on my tablet, and I couldn't get octopus balls off my head. It's kind of pain in the neck because you have to buy a whole frozen octopus and boil it before you can use it, but it's worth the effort. I love octopus balls!






2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

生木のツリー、やっぱり素敵だよね!
飾り付けもとっても素敵。
こちらは毎度超楽な組み立て式ですよ!笑

mikeeks さんのコメント...

生木いいよ~針がたくさん落ちるけどね。にせものの木に生木のにおいのスプレーをかけて生木のツリーを飾ってある風にできるやつがあるんだってさ,すごいよね。まあそっちではツリーも小さいだろうけど。