2016/12/22

ミニクリスマス会 Mini Christmas Party


今日ウィリアムと同い年のお子さんがいる駐在さんのお友達二人と子供たちを招待してミニクリスマス会をしました。ここのところ忙しくて出来るかなあと思ったけど,なんとか無事終了。
I hosted a mini Christmas party at home today with two of our Japanese friends who have the same age kids as William. I have been busy lately and I wasn't sure if I could get ready for the party, but I managed to survive. 


ちょっとした活動をしたり,ゲームをしたり,プレゼント交換をしたりして遊びました。
We made candy canes with Froot Loops, played a matching game, did white elephant, etc. 




お昼ごはんも一緒に食べて,あとは子供たちは家じゅうを散らかしまくって楽しく遊んでいました(笑)
We had lunch together as well, and for the rest of the time the kids had great time playing together and making mess all over. :D

疲れたけれど子供たちが楽しんでくれたしやってよかった🎶
I'm glad I decided to have the party. I was exhausted but the kids had a great time.

ウィリアムがプレゼント交換でもらったプレゼント The gift William got.



これは昨日近所の人など人にあげるために作ったスノーボール(アーモンドボール)。この何倍も作ったけれど一つも食べずにあげちゃいました。クリスマス前に時間があればまた作りたいです。今度はもちろん自分用。(⌒∇⌒)
I baked some snowballs to give out yesterday. I made three times more than this, but they are all gone and I didn't even get to have one. :( I have to bake again for me if I can find time before Christmas. 






2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

同世代の子供と遊ばさるのって楽しいよね!
見ているのも楽しいし、親同士のお喋りも楽しいよね!!
スノーボールってついつい食べ過ぎちゃうよ。
1つも残らなくて正解かもよ!笑

mikeeks さんのコメント...

スノーボールおいしいよね~。結局時間なくてまた作らなかったよ。いつも日本人の子と遊ぶことってめったに無いんだけど,この日はウィリアム一緒に仲良く遊んでて日本語でぎゃーぎゃーやっていた。日本語最近減ってきているからこういう機会がもっとあればいいなと思うよ。