2016/12/30

お友達と遊びました Playdate


今日はお友達のお家に行って遊びました。一週間ぶりに運転して,まだ雪がたくさんある除雪車が入らない近所の道はハンドル取られながらゆっくりゆっくり走りました。
William and I went to our friend's house for a playdate. I hadn't driven for a week because of all the snow. I drove slowly in our neighborhood streets where there is still a lot of snow and very icy. 


最初はお互い別々のおもちゃで遊んでいましたが,最後にはみんな風船で🎈盛り上がってました。幼稚園や学校が始まったらまた別々のスケジュールで会うのが難しいので今度はいつ遊べるかな。
William and his friends were playing with different toys at first, but they all started playing with balloons at the end, and they had so much fun together. Next week school starts again and it would be hard to get together, but hopefully they get to play sometime again soon.



今晩は先週から食べたいと思っていたかつ丼を作りました。アメリカに来てから初めて作ったと思う。カツまでは作っても丼までするのは面倒くさいのでやったことなかったけど,やっぱおいしい~♪
I cooked Katsu-don for dinner tonight. I had been wanting to have it since last week. It was the first time to cook it since I got married. I just didn't do it because it's so much work (not really, but if you have a kid at home, yes), but it was so good that I might cook it more often.



あしたは大晦日。今日一応正月用におもちを作りました。ホームベーカリーで簡単にできるので感謝。
It's New Year's Eve tomorrow. I made some mochi for the New Year today. It's so nice that my bread machine can make mochi (rice cake).

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

すご〜い!!
お餅作れちゃうんだね!
お雑煮にするの??
こちらは徳島だから白味噌のお雑煮だよ。
はるとは煮干しが大好きだから静岡のお雑煮の方が好きかな?
良い年越しをしてね!

mikeeks さんのコメント...

そう,ホームベーカリー買うときに絶対おもちつけるやつって思って。別に餅つき機買うとお金もかかるし,そんなに大量にいるわけじゃないしね。元旦だけお雑煮する予定だよ。あとは食べたいときにでもまた作って磯部巻きにでもしてたべるかな。昨日すでに磯部巻きして一人でばくばく食べちゃった。うちも静岡のお雑煮というか実家のお雑煮だなあれは。あれが好き。大根と里芋昨日買ってきたよ。良いお年を!