2016/12/14

トナカイのおやつ Reindeer Treats



明日はウィリアムのプリスクールでクリスマスパーティーがあります。ちょうどウィリアムがスナックを持っていく担当になっているのでトナカイのおやつを作りました。難しくはないんだけど,溶かしたホワイトチョコで顔のパーツを付けるのがなかなか面倒くさくて大変でした。でもかわいくできてよかった。
William has a Christmas party at his preschool tomorrow and it's his turn to bring treats, so I decided to make some reindeer treats. It's not hard to make but putting each part with melted white chocolate was time consuming. I'm glad they turned out pretty cute. :)



今日は宣教師たちを夕飯に招待してありました。最近新しく転勤してきた長老(テネシー出身のWillmuth長老)がいるので納豆チャレンジしてもらいました。一口食べて,そんなにまずくないって言っていました。
We had missionaries over for dinner tonight. One of the Elders (Elder Willmuth from Tennessee) just came to our ward, so we had him eat natto (fermented soybeans). He said it wasn't bad. \(^_^)/


ところで,今日は朝から雪⛄ずーっと降っていて,宣教師が来る前にガレージの前と玄関までの歩道を雪かきしなくちゃと思って夕方4時過ぎに雪かきしました。10センチくらいは積もってました。ブライアンが帰ってきて,雪かきをするっていうのでもうやったよと言ったら,また結構積もっているっていうので外に行ってみたら,たったの2時間ほどでまた10センチほど積もってて,またせっせこ雪かき。おかげで庭はかいた雪で山積み(*_*)明日は雨が降るみたいからいいけど,これが毎日だったらつらいなあ~。雪国の人たち尊敬。
By the way, it snowed all day today. Since we were having the missionaries over tonight, I thought I should shovel our driveway and the walkway to our front door. So I did shovel around 4 pm. Then when Brian got home, he told me he was going to shovel, so I told him I already did, but I didn't know that it had snowed so much in two hours that we almost shoveled as much as snow as I shoveled earlier. I couldn't believe it. It looks like it's going to rain tomorrow, but I don't know if I can handle this much snow every day. I admire those who live in very snowy areas. 

0 件のコメント: