2016/12/19

雪遊び Playing in the Snow


今日もめちゃくちゃ寒い一日でした。道路もてっかてかに凍ってます。
It was another freaking cold day. The roads are like ice skate rinks. 



今日は朝から教会の姉妹(女性の教会員)の何人かのお宅を訪問しに行ってきました。この写真は訪問後に一緒に訪問したジェニー(ブライアンの家族の知り合いでウィリアムを赤ちゃんのときからよく面倒見てくれてる姉妹)と。ジェニーがウィリアムに松の木の葉っぱの上に積もっている雪を食べるように勧めているところ。ウィリアムは食べませんでした(笑)
William and I went visiting teaching this morning with my companion Jenny. We have four sisters to visit. Jenny has been taking care of William since he was a baby and is the only home we can leave him for hours when we have to go somewhere without him. This picture is when Jenny was telling William to eat the snow that was on the leaves. He didn't eat it, ha ha.



ちょっと写真は見にくいけれど,今晩郵便屋さんが来るのを待ちながら(月曜日は来るのが遅くて,しかもクリスマスシーズンはもっと遅い)ウィリアムは今日までに積もった庭の雪の上でひと遊び。少なくとも20分は雪の上を歩いて足跡を残してました。おかげで一緒に外にいたわたしは寒くて頭痛が💦今晩寝て治るといいけど。今風邪ひいたら困る~~~。
Tonight, before dinner, William wanted to walk on the snow to make footprints. We were actually waiting for the mailman who hadn't come so we could give him a cup of hot chocolate since it was freaking cold! It was actually she, and she didn't come until 7:30 ish, so we missed giving her hot chocolate. But anyway, William kept walking on the snow in our front yard for at least 20 minutes and I had to be outside with him which gave me a headache. I hope I don't get sick right before Christmas!!!



今日は日本の友達からかわいいクリスマスカードが届きました🎅このサンタさんのカードはオーナメントになってます。早速ツリーに飾りました。毎年日本の友達が送ってくれるカード見て思うけど,日本のカードって最高にかわいい💛
Today we received a Christmas card from one of my friends in Japan. This card is an ornament. We put this on our tree. I think Japanese make the cutest cards. 


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

一番下の写真を、可愛いなぁ♡
生木のツリー、あったかい感じがするね。
日本のカード、本当に可愛くて工夫されてるものが多いよ。
それだけでプレゼントだね!

mikeeks さんのコメント...

生木いいよー。香りもするしね。日本のカードはほんとうにすごい。ウィリアムこうやっていつも笑って写真写ってくれればいいんだけどね,変顔が多いんだよね~。だれに似たんだか,このお調子者。