2017/02/22

今日の出来事 Today's Activities


YMCAのクラスでは,2週ごとくらいにテーマが変わり,テーマに沿った内容の遊びができます。
At YMCA, we get a new theme every two weeks or so, and get to play with things related to the theme.


今日から新しいテーマ「移動手段(transportaion)」に変わり,ミニカーレースをしたり,車のハンドルのおもちゃで運転する真似をしたりすることができました。
We had a new theme today - Transportation. The kids could play with mini car race, pretend to be a driver, etc.



ウィリアムはミニカーレースにはまりまくっていました。
William loved playing with mini cars.



車の運転も少し。お友達に乗っ取られていましたが。笑
He drove a little. His friends took over though. lol


午後はウィリアムのために頼んでおいた体についての本と宇宙についての本が届き,ウィリアムは熱心にページを開いて見ていました。写真を撮り忘れてしまったのでまた後日。
In the afternoon, William's books (Body book and Space book) arrived in the mail. William was so excited and kept flipping the pages. I forgot to take pictures, so I'll post it later.




夜わたしは教会の活動「活動の日」に行ってきました。今日はリップグロスを作りました。優しい言葉遣いをするためのリマインダーのリップグロスです。わたしはチェリーの香りにしました。
And tonight, I had Activity Days. We made lip gloss to remind us to speak kindly to others. I made it cherry flavor. 



時間が余ったので縄跳びをして遊びました。縄跳び久しぶりにやったけれど少し飛んで息が切れてしまった。完璧運動不足です。:(
We got it done early, so we did jump ropes! It had been a long time since I jump roped last, and I was out of breath after like 20 seconds. lol Totally out of shape!

0 件のコメント: