2017/02/28

ハーフバースデー Half Birthday



ウィリアムの幼稚園では,夏休み中に誕生日のある子たちのために,ハーフバースデーのお祝いをしてくれます。今日はウィリアムのハーフバースデーのお祝いの日でした。今日で4歳半です。
In William's preschool, they celebrate half birthdays for those who have their birthday during the summer break. Today they celebrated William's half birthday. He is 4 and a half.


誕生日の子が家からカップケーキとかおやつをみんなの分持っていき(ということで写真はないけど昨日カップケーキを作りました),幼稚園ではバースデーの冠をかぶって,先生からプレゼントをもらったり,バースデーソングを歌ってもらったり,楽しい時間があったようです。
The birthday person brings cupcakes/cakes, etc from home for everyone to have for a snack, so I made cupcakes yesterday. At preschool, he got a birthday crown, got a gift from his teacher, everybody sang a birthday song for him, etc. He had a great time.


ところで作ったカップケーキだけど,手作りしないでお店で売ってるチョコケーキミックスの箱を買ってきて作ったものに,市販の甘くてまずい(と思う)フロスティングを塗って粒カラーチョコを乗せたもの。甘すぎて自分ではまったく食べる気にならないけれど,ウィリアムは迎えに行った車の中で「おかあさんのフロスティングおいしかった」と言うし,先生にもおいしかったと言われ,なんとも複雑な気分。ウィリアムは完璧アメリカ人の甘いもの好き嗜好だな。。。
By the way, I normally make them from scratch, but this time I just use a cake mix from the store and put store bought frosting as well. They weren't the best cupcakes at all (I wouldn't dare eat them for they are too sweet for him), but William's teacher told me that the cupcake was yummy. William also told me in the car on the way home that the frosting was so good. I'm glad everyone seemed to like the cupcakes, but get kind of disgusted how people love sugary stuff. William totally has a sweet tooth...

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ハーフバースデーおめでとう♡
可愛い甥っ子のお祝い、一緒にしたいよ。
ウィリアムの味覚はやっぱり味覚はアメリカ寄りなのかな?
そりゃーそうなるよね!そっちに住んでいるんだもんね。笑

mikeeks さんのコメント...

味覚完璧アメ人だと思うよ~。と言ってもアメリカ人の子供が食べるようなものも全然食べないけどね。日本の物も全然だけどね。最近は食パン(白いの)とかロールパンは食べなくて茶色い全粒小麦のパンだけしか家では食べてくれない。チーズも肉も食べないからタンパク質はヨーグルトだけで補給。牛乳も飲まないしね。ホットココア作ってあげてもほとんど飲まないし。一緒に子供たちのお祝いしたいよね~。