2017/02/15

ディスカバリーセンター Discovery Center


今日はYMCAのクラスでディスカバリーセンターに行きました。
William and I got to go to Discovery Center in downtown this morning.

お友達のパウロ君とティラノサウルスの骨の前で
with his friend Paulo. In front of T-rex.

今ちょうどティラノサウルスの骨が置かれていると聞いていたのでちょうどただで行けてよかったです(YMCAが全部払ってくれました)。個人で来ると,大人一人16ドルも取られます。子供(2歳以上)も12ドルで高いんです。
Right now, T-rex is there (well the bones), so I was interested in going, so it was a perfect timing. If you go there by your own, you would have to pay $16. Kids (2 yrs and up) even have to pay $12! So expensive. Today, YMCA paid for us all!


ほかにも子供たちが触ったりして楽しめるものがたくさんありました。
Besides T-rex, there were many fun things that kids could play and experiment with.


ウィリアムはメキシコ人のお友達のパウロ君とほとんど一緒に行動して楽しんでました♪
William was spending most of the time with his Mexican friend Paulo. They were having so much fun together.






写真はないけれど,ウィリアムはシャドーボックス(自分の影の写真を撮ってくれる)というのが気に入ったようで何回もやっていました。
I don't have the picture, but William's favorite was Shadow Box (it would take pictures of your shadow). He wanted to do it again and again.

YMCAのクラスが無料でいろいろなところに遠足に連れて行ってくれるのでありがたいです。
I'm grateful for YMCA for taking us to field trips like this for free!

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、気の合う友達がいるんだねー!
友達と遊んでいる姿を見ると、微笑ましいよね。
ティラノサウルスの骨、観てみたい!
博物館とか行きたい!!
楽しそうで良いなあ。

mikeeks さんのコメント...

すごい小さな場所なんだけどね。いろんな科学の体験ができるような感じのところ。友達っていう友達がいないからかわいそうだなあと思うんだけど,クラスで会った時にだけでも一緒に遊んだりできるだけいいのかな~。