2017/02/23

フィールドトリップ Field Trip

今日はプリスクールのフィールドトリップ(社会見学みたい感じ)で,クラスのお友達のお母さんが開いている体操教室のジムと,スーパーマーケットに見学に行きました。
There was a field trip for William's preschool today. We went to the gym one of his classmates' mom opened, and a grocery store.

お得意のトランポリン
He loves the trampoline.

最初は斜めのところで前転するのに助けが必要でしたが。。。
He needed help with somersault first.

 だんだんできるようになって。。。
He was getting the hang of it.

最後には上手にできるように。ポーズきまってる~♪
At the end, he nailed it. :)

動き回ったあとはおやつタイム。ゴールドフィッシュ,ストリングチーズ,カップケーキにカプリサン(ドリンク)。みんなおいしそうに食べてました。
After they had fun moving around, they had a snack time. They had some Gold Fish, string cheese, cupcake, and Capri Sun. They all loved them.



その後はAlbertsonsというスーパーマーケットへ見学に。野菜,果物,飲み物,肉,魚介類,ベーカーリーなどいろんなものを見て回りました。オレンジ,アーモンドミルクのチョコレートミルク,ベーグル,クラッカーにチーズ&ハムをところどころでいただきながらの見学。ジムからの興奮がまだ冷めず,供たちみんなハイパーでした。最後にはお土産にお水とバナナ,グラノーラバーをいただいてきました。
After the gym, we headed to Albertsons. We got to see all the different veggies, fruits, drinks, meat, seafood, bakery, etc. They gave us some oranges, almond chocolate milk, bagel, crackers & cheese & ham while we went through the store. At the end, the kids got to take a bottle of water, a banana, and a yummy peanut butter granola bar.





今日はとても寒い日でした。気温も低かったけれど一日中雪がちらほらしていたうえに,風があったのでよけいに寒く感じました。夕飯にカルボナーラを作る予定でいたけれど,あまりに寒くてミネストローネを作る!って決めて,それとロールパンにしようと思って作り始めたのだけれど,やっぱそれじゃあブライアンがお腹いっぱいにならないかなあと思ってカルボナーラも作ることに。ということでロールパンは写ってないけどこれが今日の夕飯。
It was so cold today. In fact, it was slightly snowing all day long, and was windy too, so it felt even colder. I was going to cook pasta (carbonara) for dinner, but it was so cold that I decided to cook minestrone and rolls instead. But then after I started to cook minestrone, I thought it wouldn't fill Brian's tummy, so I decided to cook carbonara as well. So here are what we had for dinner (rolls are not in the picture). 




2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

こう言う社会科見学みたいなのを小さなうちに体験できるって良いよね!
最後の集合写真、ウィリアム隊長みたい!笑

mikeeks さんのコメント...

コート着てるしみんなよりちょっと前に出てるからね(笑)お店の中寒かったんだよ~。