2017/02/22

東海道 TOKAIDO


昨日の月曜日はプレジデンツ・デー(大統領誕生日=ジョージ・ワシントン大統領とアブラハム・リンカーン大統領の誕生を祝う日)でブライアンが仕事お休みでした。
It was President's Day yesterday and Brian was off.


天気が悪くて外で遊ぶような感じではなく,家でブライアンからクリスマスにもらった「東海道」というボードゲームをして3人で遊びました。
We wanted to go out but it was cloudy and looked like it was going to rain anytime, so we stayed home. We played a game called "TOKAIDO" which was given to me from Brian for Christmas.



いろんなルールがあってなかなか難しいと思ったけれど,そのうちだんだん分かってきてなかなか面白かったです。
There were many rules and it was complicated, but as we played we got the hang of it, and it was actually fun.


二回やって,結果は二回とも一位ブライアン,二位ウィリアム,ビリ自分。😢今日も午後ウィリアムと二人だけでやったけれど,なぜかウィリアムに勝てない。。。
We played twice, and for both times, Brian won, William came in second, and I lost. :( William and I played it again this afternoon, but again, I couldn't beat William. I just can't understand why I can't even beat him...



ところでこれは昨日の夕飯。大好きなスマッシュバーガー💖久しぶりに食べました。おいしかった~♪一応ダイエット中なので(うそだろ~?!)罪悪感をあんまり感じないように,ほうれん草も食べてみました。笑
This was yesterday's dinner - my favorite Smashburger! It had been months since I had it last. So yum! I'm on a diet by the way, so I tried to have some green too so I don't feel all guilty. lol

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

このボートゲーム、気になる!
楽しそうだね。
ダイエットはどう?
私はストレスなのか、食欲が増してしまって増えてます。

mikeeks さんのコメント...

結構面白いんだけど,コマを進めていくときに,原宿」とか実際の地名とか使ってくれてたらもっと面白くなるんだろうけど地名とかまったく使われてないからちょっとそういった点では面白みに欠けるかな。ダイエットちょっといい感じだったんだけどここ数日気を抜いてまたもとにもどりました。。。