2013/09/04

1キロ背負いました! Carried 1kg in His Backpack!!







ウィリアム1歳の誕生日を迎えたので,リュックサックに1キロの餅じゃなかったけれど,1キロ分の物を入れて背負いました(しかも一升〔1.5kg〕背負わせるのがほんとう)。重たかったみたいでいやがってました。笑 

Since William turned one, we made him carry 1kg of things (it's supposed to be rice cake). It's a Japanese tradition to make baby boys carry 1.5kg of rice cake (William only carried1kg) so that they will stay in the parents house longer (does it make sense?). I guess 1kg was heavy for William. He did not like it. :(


5 件のコメント:

yuki さんのコメント...

あはは〜!!!ウィリアムがんばったねー!この写真でどんな様子かすごく想像できるー!笑 最後の写真とかとっても嫌そうなかおしてるのがまたかわゆす!!!わたしもやらせたくなっちゃった〜

mikeeks さんのコメント...

帰還宣教師の知り合いが,甥っ子が1歳になったときに餅を背負わせていたの見たりしてやりたいなあと思っていたの。なるべく日本の伝統?とか文化を取り入れたいなあと。陽くんも1歳になったらやってみたらいいよ。一升(1.5kg)で。笑 引き続き育児がんばってね!

Beau Sorensen さんのコメント...

LOL, poor guy! I imagine my baby girl would feel the same way if we strapped 1 kilo of stuff on her back too.

Beau Sorensen さんのコメント...
このコメントはブログの管理者によって削除されました。
mikeeks さんのコメント...

Beau, don't put 1kg of stuff on your baby girl's back. It's just for baby boys. :)