2015/11/17

冬到来 Winter Has Come!



2日前の夜に初雪が降りました!そして夕べも降って今朝起きたらこんな感じに。でも今日はそんなに寒くなかったのでみんな溶けちゃって,ほっとしました。雪の中の運転怖くてできないので。

It snowed here for the first time two nights ago, and snowed again last night and it looked like this outside when I got up this morning. Luckily it wasn't so cold today that all the snow melted away.



ところで今晩は宣教師がディナーに来ました。先週転勤発表があり,一人の長老が人気を終えて帰還し,残った長老に加えて二人新たに来て三人組になりました。そんなこと聞いてなかったので,食べ物足りるか心配だったけれど,なんとか。チャーハンとから揚げ,たくさん作ったと思ったけれど全部なくなりました。初めて我が家に来た二人には,恒例納豆チャレンジをしてもらいました。わたしに失礼にならないように,長老たち頑張って嫌な顔をしないように頑張っていました(笑)

We had missionaries over for dinner tonight. There was a transfer last week, and one of the Elders went home, and two new Elders came, so they are threesome! Of course I had not heard about it, so I was worried if there was enough food for them all, but there was. And of course those two who visited our home for the first time had to try Natto (fermented soy beans). They tried to be polite and not to make "Ugh, this is disgusting!!" face. :)

0 件のコメント: