2015/11/14

落ち葉のかき集め Raking Leaves




今日は家族みんなで裏庭の大量の落ち葉を熊手でかき集める作業をしました。大きな紙の落ち葉用のゴミ袋に4袋分くらいたまったかな。やってるそばから風が吹いてまたたくさん落ち葉が落ちてきてあっという間にあんまり作業しなかったかのような有様に。(-_-;)落ち葉てごわい!でも明日雨か雪になるような予報のようなので今日少しでもやっておいてよかった。


夜は友達の家(Cheneys)にポットラックディナーで集まりました。日本人の家族の山中家(ベビーの会に来ている由紀子さんとそのご家族)も一緒に。旦那さんが昔タイに住んでいたときにカトリックの学校に行っていたので食べるときにお祈りをしていたということを聞きました。それは意外だった。

We raked leaves in our backyard today. There were so many leaves and as we were raking, new leaves would fall down and the work seemed endless! I'm glad we got to work on it today though. Brian told me the the weather forecast says it might rain or snow tomorrow.

In the evening, we went to the Cheneys, our friends' house for a potluck dinner. My Japanese friend Yukiko and her family came too. It was so much fun. We found out that Yuya, Yukiko's husband used to live in Thailand when he was in elementary school and he went to the Catholic school where he learned to say a prayer before meal. 

0 件のコメント: