2014/01/02

明けましておめでとうございます! Happy New Year!!







一日遅れましたが,明けましておめでとうございます!去年はあっという間にすぎてしまったなあ。充実してたということかな。今年もさらに良い年にできるように頑張ります!

ところで,元旦の昨日は,車で一時間くらいのオレゴン州オンタリオにあるお寺に初めて行ってきました。正月の雰囲気が味わえるかなと思って。でも行ったら写真で見て分かるように全然日本のお寺とは見た目も違くて正月のお飾りもなしで,ショックでした。写真だけ撮って近くのファーストフード店で昼ごはん食べて帰ってきました。

夕飯は鉄板焼きをして大好きな肉を食べて一年の始まりをお祝いしました♪鉄板焼き初めてやったけれどなかなかよかったのでまたやりたいです。でも二人だと食べるのと焼くので忙しいからだれかを招待してやりたいです。

そんなわけで,今年もよろしくお願いします☆

A day late, but Happy New Year! Time went by really fast last year. I guess I can say I had a productive year. I'll do my best to make this year even a better one.

For the New Year's day, we drove about an hour to go to the Buddhist temple in Ontario, Oregon. It was our first time to go there and we were expecting to feel the Japanese New Year's atmosphere, but as we arrived there, we couldn't believe what we were seeing. There was a building that didn't look at all like Japanese Buddhist temples that had no decorations for the New Year. We were speechless. We just took the pictures and came home (after we had lunch at DQ. lol).

For dinner, we had Teppan-yaki (so we ate a lot of meat) and celebrated the beginning of the year.

I'm grateful for all your love, support and friendship, and may you have a wonderful year!

0 件のコメント: