2016/01/11

久しぶりの料理 I Managed To Cook!




昨年末に年越しそばをなんとか作って以来,調子悪くてずっと料理してませんでした。9日の土曜日にはだいぶ体調がよくなったので,たくさん余っている牛乳を使わなくてはと思ってなんとかクリームシチューを作りました。日曜日はブライアンの家族と夕飯だったので作る必要がなく,昨日の月曜日も結構調子がよかったので頑張って作りました。ちらし寿司(錦糸卵はめんどくさくて省きました)と,味噌汁と,ひじきの煮物。実はひじきは大好きだけど初めて自分で作りました。いや~やっぱりおいしい!とにかくちょっと調子戻ってきて良かったです。

I was sick and had not cooked since New Year's eve. I finally started feeling better last Saturday (9th) so I cooked dinner. We had so much mile to be used up, so I cooked cream stew. On Sunday I didn't have to cook because we were having dinner with Brian's family as usual, and yesterday I was feeling fine, so I cooked again. I'm glad that I'm feeling better now.




そして今日は,一年前に買ったホームベーカリーを使って初めて餅を作りました!かなり見た目ブサイクですが。。。これでとりあえず磯部巻きを作って食べました。サイコーでした♪

And today, I made mochi (rice cake) with my bread machine for the first time since I bought it a year ago. They don't look all that great, but it tasted great!


0 件のコメント: