2015/06/07

ウォールマートからの神殿 Walmart, Then The Temple






今日はお昼ごはんを食べた後にウォールマートに買い物に行きました。ウィリアムが遊べるように子供用のプールと,バーベキュー用の炭と,ウィリアムのトーマスのおもちゃの電池を買いました。いつもそうだけれど,お店に行くときに神殿が見えて,今日もウィリアムが神殿神殿とずーっと騒いでいたので,一度家に戻って日焼け止めや帽子などを準備して,行きましたよ神殿。土曜日で結婚式があったらしく外で写真を撮っていたので,その人たちを避けて遊びました。暑い日だったのでウィリアムも顔真っ赤になってました。一応ウィリアム,要求を満たしてもらって落ち着いたのでよかった。

After we had lunch, we went to Walmart to get some stuff. We bought a kids pool for William, charcoal for BBQ, and new batteries for Thomas train. As always, we saw the temple on the way, and William started whining, wanting to the temple. He kept saying "temple", so we went home once to get a hat and sunscreen for William and headed to the temple. Since it was Saturday, there was a wedding and people were having picture taken on the temple ground, so we went around and played on the other side of where everybody else was. It was such a hot day that William's cheeks got all red, but I think he was happy that he got to go to the temple.

ところで神殿にいる間に,ある親子(母親と息子)がいて,その息子さんが今日伝道の召しをもらって,今からそこで封筒を開けるところだと言う。見ず知らずのわたしにその瞬間を録画してくれとお願いしてきて,もちろん快くオッケーしましたが,その男の子が召しを読んでるときに鳥肌がたちました。お母さんはなんと東京北で伝道したらしく,日本かなと期待したのですが,なんと,ガーナでした!伝道部の名前は忘れちゃったけれど,いやあすごいな,ガーナとはまた。9月にガーナの宣教師訓練センターに入所するそうです。がんばれ~!

While we were at the temple ground, there was this mother and the son. The son had just received his mission call that day and was just going to open the call there. The mother asked me to record it on their smart phone, so I did. She told me that she served in Tokyo North mission around 1991, so I thought he might go to Japan as well, but as he read the letter, I got goose bumps. He was called to Ghana!!! I can't remember which mission he was going to serve, but I was like Wow! He is going to Ghana MTC in September. I hope he will have a great mission!




今晩の夕飯はホットドック♪買ってきた炭でバーベキューして食べました。こういうジャンキーな食べ物やめられないわ(笑)

And hot dogs for dinner! I just can't stop eating junks. lol




0 件のコメント: