2016/08/28

ベーキング・デー Baking Day


日が変わってしまった。。。27日のブログ投稿です。
The date changed already, but this post is for the 27th.

今日は朝からウィリアムの誕生日ケーキ作り。今日作ったのは明日家族みんなでお祝いするための分。焼き終わったら思ったように高さがなく、もう一台作ることに。(ケーキの写真は出来上がったときのを載せます。)
This morning, I was busy baking chocolate cake for William's birthday. This one was for tomorrow to celebrate with family at Sunday dinner tomorrow. but the cake didn't come out tall enough, so I decided to bake another one and stack it on top of the other one. (I will post a picture of the end product.)




その間にもう一つ別のケーキを作りました。先日もらった大量の和梨で作ったコンポートを使って梨のアップサイドダウンケーキ。急いでいたのでブラウンシュガーを使う代わりに普通の砂糖を使ってしまって間違ったけど、それなりにおいしくできました。梨がとてもちいさいのでコンポート作るときに皮むきもたいへんだったし、ケーキ作るときに並べるのも大変でした。
Before I baked the second one, I baked another cake; Asian pear upside down cake. I got bunch of Asian pears the other day from my friends, and decided to make compote. And it turned out pretty good, so I decided to use it for cake. Since the pears were super small, it took me forever to peel them although it only took 15 minutes to make compote on the stove. It took time to put all those little pears in the baking pan as well, but the cake tasted great. :)



今日の夜はブライアンの家族が長く親しくしている家族のお父さんが先日亡くなられて、お葬式に行ってきました。スイス人の方で突然心臓発作を起こして亡くなりました。まだ68歳。とても多くの人に良い影響を与えた人で、多くの人が葬儀に集いました。人の命は本当にいつどうなるか分からないから、毎日大切に行きたいものです。
This evening, we went to the funeral of a Swiss, Rolf Bitsch who is the father of the family Brian's family has been very good friends with for a long time. He had a heart attack on Wednesday morning and passed away. He was only 68. He had a great impact on so many people at all ages and so many people gathered to celebrate his life. We never know when our life will end, so I hope we can all cherish each moment of our lives.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

どうして良い人に限って早く亡くなってしまうのかな‥‥と思うね。
毎日大切に生きたいと思っても、バタバタして終わり‥‥子供達を叱って終わり‥‥なーんて日があったり。
後悔しない人生にしたいけど、これじゃあ後悔しそうだよ。

mikeeks さんのコメント...

良い人は天国で必要とされているんだよ。そうでない人はこの世での修行がまだ足りないってことかな(笑)ほんと毎日ウィリアムにきつく当たってしまって、またやってしまったと思う。その繰り返し。まだまだ天には召されないなこりゃ。よく聞くのが、明日が来ないつもりで人に接するようにって。これが最後だったらって思ったら親切にしなくちゃなんだけど、それが難しいんだよね~。