2016/08/18

いろいろ Random Stuff





昨日書き忘れたけれど、教会の年配の兄弟(男性)がでっかいプーさんを持って家にやってきました。ウィリアムにって。結構近くに住んでいるけれど、こんなにでっかいプーさん抱えて歩いてくるなんてすごい(笑)プーさん好きだけど、これ大きすぎ?しかもこれ犬の毛でおおわれているのでまずしっかり掃除しないと。。。
I didn't write about this yesterday, but one of the elderly brothers in the ward came by with this huge Winnie the pooh (he brought this for William). He came on foot carrying this pooh bear for like 5 plus minutes. I love Winnie the pooh, but isn't this a bit big? lol Plus this thing is covered with doggy hair, so it needs a serious cleaning before you can touch it.




そして。。。これはもうおとといのことだけど、ウィリアムが来週から通う音楽のクラスの説明会でもらいました。
And this was from two days ago, but I got this bag at the parent meeting for William's music class.




中にはワークブック的なものと、CDとクラスで使うベル(鉄琴)が入っていました。
It had a workbook, CD, and bells (metallophone)  inside.




すべてのものに名前を付けるようにということで、ウィリアムのバッグだとわかるようにネームタグを付けて、ビーズで音符を作ってみました。ウィリアムが好きな赤色で。
The teacher told us to put names on everything, so I put a name tag and a music note made with beads. Why red? It's William's favorite color. :)




今晩は夕飯どうしようか迷ってて、肉じゃがとすき焼きが混じったような感じのもの作りました。本当は豆腐を入れようとしてたけどそれをジャガイモに変えて、その代わり豆腐は味噌汁に入れました。今日は超日本的な夕飯でした。味噌汁なんて数か月に一度しか飲まないし~。こんな感じの夕飯毎日食べたら痩せるかな。
I had a hard time deciding what do cook for dinner and ended up making this Japanese dish. I don't really have a name for it since it's like a mix of two different dishes. And I hardly ever make miso soup. If we ate like this every night, we might lose weight.



そしてこれは近所に住む教会の友達のベビーシャワー用に作ったおむつケーキ。いつ作っても楽しい♪
And I just made this diaper cake today for a friend of mine who is going to have a baby soon. It's always fun to make one. :)


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

音符のビーズ可愛い!!!
ウィリアム、喜ぶね。こういうのをチャチャっと作れるの、ホント凄いと思う。
おむつケーキも可愛いなぁ〜!
これなら頑張れば作れそう!笑
問題はセンス。

mikeeks さんのコメント...

なかなかかわいいでしょ~。ちゃっちゃと作れたわけじゃないけどね~試行錯誤してなんとかって感じ。おむつケーキはお金ないからあんまり豪華にできないけど1ドルショップで小物買って付けたよ~。よーぶはこういうの得意そう。