2016/08/02

お好み焼き Okonimiyaki


昨日は寝てしまってブログを更新できなかったので昨日のことを。
I couldn't update my blog yesterday because I fell asleep as I put William to bed and didn't wake up until morning, so this post is for yesterday.

ウィリアムとまたちらしの食べ物を切って紙に貼り付けて遊びました。ウィリアムこれやるのが好きみたい。
William and I cut out food from advertisement paper again, and glued them on pieces of construction paper. William seems to enjoy doing this.



夕飯は大好きなお好み焼き♪広島風なので手間がかかるけれど、おいしいからやっちゃう💛
We had Okonomiyaki for dinner. It's a lot of work, but I do it because they are so good!


これはウィリアムの夕飯。自分の食べ物の写真も撮ってくれというので。もちろんお好み焼きは食べません~。
William wanted me to take a picture of his dinner too. Of course he did not have okonomiyaki. 


夕飯の後は毎週月曜恒例の「家庭の夕べ」。今日の活動はpictionary(絵を描いて何か当てるゲーム)をして遊びました。ちょっと3人とも絵の練習したほうがいいな(苦笑)
After dinner, we had weekly Family Home Evening. Today, for the activity we played pictionary. We all need to work on our drawing skills. lol




そして今日は思いがけなく日本のお友達からハンカチが届きました。サプライズのプレゼントはいつでもうれしい~♪
I received a little package from one of my Japanese friends today. She sent me a nice handkerchief. It's always nice to receive a surprise gift. :)



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

土曜の夜の、絵描き大会思い出したよ!笑
お父さんの人面犬やら人面魚やら‥‥楽しかったよねー。
そう考えると、うちの両親はいろんなことをやってくれていたよなーって思うよ。
友達からの突然のプレゼントも嬉しいね。

mikeeks さんのコメント...

なつかしいよね~絵描き大会!お父さん何かいても犬だか鳥だか生き物でないものか分かんない感じでほんと笑えたけど、自分も相当下手。でもブライアンはもっと絵のセンスない!笑 ウィリアムも全然。