2016/08/26

ピクニック Picnic




今日はウィリアムがピクニックをしたいと言うので、裏庭でピクニックをしました。ベーグルとブドウとチーズ。ウィリアムよく食べてました。今日は気温がそれほど上がらず、木陰にいたのでとても気持ちよかったです。
William wanted to have a picnic today, so we had a picnic. We had some bagels, grapes, and cheese. William ate really good. It didn't get really hot today, so it was so nice being outside (in the shade though). 

ピクニックの途中にリスさんも現れました。
While we are having a picnic, a squirrel appeared. :)



ピクニックの後はそのままサッカーで遊びました。
After we had a picnic, we played soccer.




遊んだと言えば、昨日は近くのお友達の家に遊びに行ってきました。ウィリアムいつもあんまり友達と遊んだりする機会がないのでとても楽しかったみたいです。
I didn't update my blog yesterday, but we went to our friend's house yesterday. William doesn't get to play with friends that often, so he had a great time.

みあちゃんとサムくん
With Mia & Sam.

みあちゃんたちの双子の弟、マックスくんとスコットくん
Their younger twin brothers, Max & Scott.


今日はウィリアムの誕生日ケーキの準備を始めました。車のケーキがいいということで、カーズのマックイーンのデコチョコ。朝からちょこちょこ始めてやっと夜中の12時過ぎに終わりました。日曜日の家族とのディナーのときのケーキと月曜日のウィリアムの誕生日用のケーキ二つ作る予定なので、デコチョコも二つ。これは裏から見たやつ。表はケーキができてからのお楽しみ~。ぐっちゃぐちゃだったりして(苦笑)
By the way, I started preparing for William's birthday cake today. William wanted a car's cake, so I made a chocolate decoration of Lightning McQueen. These are the back of it. I'll post the picture of the front when the cake is done. :) It took me for a while especially since I had to make two of them; one for a cake to celebrate with all the family members on Sunday, one just for us. 



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、誕生日もう直ぐだね〜!
デコチョコ、裏からでもマックイーンって分かるよ。
だから大丈夫!!笑
2つも作るの大変だね。早く完成したのを見たいなぁ。

mikeeks さんのコメント...

もう見たね、完成品。二つ作ったんだけど、ケーキに乗せたほうのがうまくできなかったやつ。もう一つケーキを作る予定なんだ。もう誕生日過ぎちゃったけど。