2016/08/05

浴槽で水遊び Palying in the Bathbub


今日は外が夏の山火事でとても煙たくて、ウィリアムと外には行かないことにしました。
It was so smoky outside today from the mountain fire that's been going on around here, so William and I decided to not go outside.

ウィリアムが水風船をやりたいというので、浴槽で。水着を着せて、浴槽に少し水をはって。。。ところがこの水風船が全然割れない!力いっぱい投げてやっと割れるか割れないか。6個割るのに相当時間かかりました。
So this is what we did. We played in the bathtub. These balloons were hard to pop! I tried to throw them as hard as I could, and they still wouldn't pop. It took us forever to pop all six of them.





水風船の後はシャワーの水をかけて遊びました。ウィリアムはくすぐったがりやです。笑
After playing with water balloons, we played with shower. William is very ticklish. :)



今晩の夕飯は野菜炒め丼。冷蔵庫にあるものを全部突っ込んだ感じ。キャベツ、ニンジン、玉ねぎ、マッシュルーム、タケノコ水煮、もやし、なす、エビ、イカ。まあ普通の味。
We had stir fry on rice for dinner. I just put everything I found in the fridge in the wok. Cabbage, carrots, onions, mushrooms, bamboo shoot, bean sprouts, eggplant, shrimp, and squid. It tasted just fine.



今晩はオリンピックの開会式を観ました。日本のチームが出てくるまでに延々と時間がかかりました。ちょっと見たらすぐにコマーシャルが始まって、なかなか先に進まない感じで。ウィリアムだけじゃなくてブライアンも自分も待ちくたびれました!
And tonight, we watched the opening ceremony for the Olympic game. It took forever for the Japanese athletes to come on because every five minutes or so, we had to watch TV commercials. William was getting tired of watching it. So were the rest of us!












1 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

オリンピックの開会式、ずっと見てたなんて偉すぎる!
私は全てサラッとニュースで見たよ。

野菜炒め丼?八宝菜みたいで美味しそう!
もう直ぐ帰省するからうちの冷蔵庫にはなーんにもありません!笑