2016/08/17

初ベーキング The First Baking with The New Oven


今日は新しいオーブンが届いてから初のベーキング。畑で採れたズッキーニでズッキーニブレッドを作りました。
I baked for the first time with the new oven since it was delivered. I baked some zucchini bread.


小さいローフが4つできて、一つはウィリアムと食べ(全部)、一つは近所のお友達にあげ、もう一つはスペイン語教えてくれるマリエラにあげ(彼女はダイエット中で食べないってことだったけど)、もう一つはウィリアムの要望でブライアンのためにとっておきました。
I made four small loaves, and shared one of them with William, gave one to a friends nearby, gave another one to Mariela who teaches me Spanish, and kept one for Brian at the request of William.


野菜を全然食べないウィリアムもこれはおいしく食べてくれました♪
William doesn't like veggies, but he loved the zucchini bread. :)

今晩の夕飯は魚のみそバター焼きをしました。バターを入れ忘れたことに今更ながら気づいたけど。。。どうやらヘルシーな味だったわけだ。一応おいしかったけど。写真は撮り忘れました。
We had fish for dinner. I was supposed to put miso (bean paste) and butter as I sauteed, but I just realized I forgot to put butter in. No wonder it tasted so healthy, ha ha. And forgot to take the picture again.

夕飯の後は、ウィリアムが滑り台で遊びたいと言うので(朝から言っていて行けなかったので)、みんなで近くの小学校まで行って、ウィリアムの就寝時間まで遊びました。
After the dinner, William wanted to go play with the slides at the elementary school nearby, so we went to the playground and played until William's bed time.





今日もなんとか一日が終わってホッ。
I'm glad today is over. 


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

オーブン、早速大活躍だね!

就寝前の時間まで遊べるほど日が長いって事だよね?
遊ばせるのも楽じゃないよね!笑

mikeeks さんのコメント...

オーブンほんと助かる~!夏は9時半ころ夕方です(苦笑)