2018/06/14

2週間検診 Two-Week Check Up


ダリン君の2週間検診がありました。アイダホでの初めての検診です。結果はいたって健康。
Dallin had his two-week check up appointment. It was his first appointment in Idaho. He had no problems and is pretty healthy.


いつもものすごくミルクを飲むダリン君。生まれた時は2,660グラムだったのに,6日後の検診ではすでに2,790グラムに。そして今回の検診ではすでに3,190グラムもありました。先生に飲んでるミルクの量を伝えたら,減らすようにと生後2週間で早くもダイエット制限(笑)
Dallin eats so well. In fact, he weight only 5 lb 14 oz at his birth, but at his first follow-up appointment after on his 6th day, he weighed 6 lb 2 oz, and this time, he weighed over 7 lb already! I told the doctor how much milk he was taking, and the doctor told me to cut down the amount. Dallin is already put on a diet, ha ha.


でも先生から飲ませるように言われた量(約60ml)では全然足りなくて,寝てくれないし,ぐずるので,ダイエット命令は無視(笑)飲みたいだけ飲ませてます。だいたい90mlくらいかな。
Unfortunately, the amount the doctor suggested (2.5 oz) is not enough and doesn't satisfy Dallin. He wants more milk, whines, and doesn't sleep, so we are totally ignoring what the doctor said and giving Dallin whatever amount he wants to take. It's normally 3 oz or a little bit more.


先週買ってきた粉ミルク一つもう終わっちゃいます。ほんと粉ミルク貧乏になります。でもまあ健康に育っていて何よりです。だいぶムチムチしてきました。
The formula we just bought last week is almost gone. We are going broke buying all the formulas, but glad he is healthy and growing well. He is getting chunky. 




2 件のコメント:

あんま さんのコメント...

黒髪で多いね。
ふっくらしてきて可愛らしい。
夜泣きは辛いもんね、みっこちゃんも睡眠不足大変だ。
うちふたりとも粉ミルクだったからミルミル太っていったよ!

mikeeks さんのコメント...

あんまへ:返事遅くなってごめん!コメントに気づかなかった!半分メキシコ人だからね,濃い濃い。韓国人も入ってるし。あんま二人とも粉ミルクだったんだ。金かかるよねー!今日もまた新しいの買ってきたよ。ものすごい飲む!まだまだ寝不足だけど,1か月半にしてもう7時間とか眠ってくれたりする夜もあるから助かるよ。でも毎晩ウィリアムに起こされるけど(-_-;)赤ちゃんの方が良く寝る!