2015/02/09

ボウリング Bowling








今晩は家庭の夕べでボウリングをしました。まだこの家に引っ越してきたばかりのころに始めてやった時にはウィリアムは歩いてなくて,ただただボールが転がってピンが倒れるのを見てケタケタ笑っていたけれど,今ではボールを持って真上から叩きつけ。笑 大きくなりました。


We played bowls for the Family Home Evening activity. When we first played it not long after we moved into this house, William wasn't even walking and just laughed out loud as he watched the ball stroke the pins. Now he throws the ball from right above the pins. (-_-;) He has grown so much.





今日の夕飯はフランス料理。アッシェパルマンティエというマッシュポテトベースのピューレの間にハンバーグが入っている感じで,トップにたっぷりのチーズを乗せて焼いたもの。それとホームベーカリーがフランスパンを作ってくれました。どちらもおいしかった~。


We had French cuisine called Hachis Parmentier (http://en.wikipedia.org/wiki/Hachis_Parmentier) for dinner tonight. And my bread machine baked French bread. They were both delicious!





そしてこちらが昨日話した水仙の芽。数日前は地面からちょっと芽を出していただけだったのに,今日見たらもうこんなに大きくなっていた!


And this is the daffodils I mentioned yesterday. They were just coming out of the ground when I saw them a few days ago, but today they were already this tall!

0 件のコメント: