2015/02/02

豆まき Throwing Soybeans






一日早いですが,今晩豆まきをしました。鬼のお面を作って,豆まき用の豆を作って,豆を入れる箱を折り紙で作って,と面倒だったけれど,なんとか豆まきができてよかったです。ウィリアムも「おにわーそと,ふくわーうち」と真似して言ってました(^v^)

It's a day early, but we celebrated Setsubun today (see http://en.wikipedia.org/wiki/Setsubun). I had to make a demon mask, roasted soybeans, a origami paper box to put the beans in... yeah a lot of work, but it was worth it. We had fun throwing beans in the house! William even said "Oni wa soto, Fuku wa uchi"(Demons out, luck in!). :)



それから一応節分ってことで,恵方巻きを作りました。静岡にはない習慣だけどなぜかアメリカでやってるという。笑

And I made Maki suhi for Setsubun. I believe people in western Japan eat them for Setsubun. I had never had them in Shizuoka. It's kind of funny how I make them here in the US.

0 件のコメント: