2015/09/09

プリスクールデビュー♪ First Day of Pre-School





今日からウィリアムがプリスクールに行き始めました!今年から行ってほしいと思っていたので,おむつしてでもいいと言う個人でやっているところに行けてとてもうれしいです。ウィリアムも初日楽しんできたようです☆うれしい反面,どんどん大きくなっていってしまって少しさみしい気もします。送りにいって一人で家に帰って来るときに,いつも一緒に車に乗っているはずのウィリアムがいなくて不思議な感じがしました。

William started pre-school today!!! I was hoping he would start this year, so I'm very happy about it. William enjoyed it too. It felt weird on the way home after I dropped him off because he wasn't in the car with me. 






今晩は宣教師が家に夕飯食べに来ました。一人の長老(ニコル長老)は伝道始まったばかりのビーンちゃんだったので,納豆チャレンジはもちろんのこと,食べ物を新米色の緑でそろえてみました。カレー(ご飯緑色),メロン,緑のジェロー,サラダ,緑のオレンジジュース,それとピスタチオのケーキ(緑色)に緑色のホイップクリームを乗せて。タイのグリーンカレーにしようかとも思ったけれど,魚油が嫌いでまったく食べれなかったらかわいそうだと思ったのでやめました。やっぱ納豆は嫌いだったみたい(笑)カレーは気に入ってくれたみたいでよかった。

We had the missionaries over for dinner tonight. One of the Elders, Elder Nichol, just came out to the field and it was his first time to come to our home. SO, he had to have a Natto challenge. :) He didn't like it though. I wonder why. And since he was a greenie, I served all the green foods I could think of - curry with green rice, green salad, lime Jello, honey dew, green orange juice, and pistachio cake with green whipping cream. :) It reminds me of the greenie breakfast I had on my mission. I'm glad they loved the curry. 



0 件のコメント: