2015/09/11

お友達と集合 Get Together With Friends




今日は日本人のお友達数人とその子供たちと集まって,一緒に持ち寄りランチをしました。子供たちはそれぞれ楽しく遊んだりたまに泣きわめいたりとやっていました。わたしたち親は楽しくおしゃべりしてたくさん笑いました。

William and I were invited by a Japanese friend for a get together. There were few others came too. We had lunch, then kids played with their toys and ran around, sometimes laughing or crying. We adults chatted and laughed a lot. We had a great time.


そう言えば,今日は9.11。あれからもう14年!?信じられないです。ついこの間のことのように思えるけれど。朝学校に向かう途中,知らない男子学生が話しかけてきて,ツインタワーに飛行機が突っ込んだと聞きました。何を言っているんだろうと不思議に思いながら教室に行くと,飛行機がツインタワーに衝突していく映像が流れていました。とても実際に起きていることとは思えなかったのを覚えています。もうあのようなことが二度と起きないことを祈ります。

I can hardly believe it has been fourteen years since 9.11. I just remember a stranger (BYU student) started telling me how airplanes had crashed into World Trade Center, and I just couldn't comprehend what he was exactly talking about until I got to my class and saw the video. I could hardly believe it was real. I hope things like that won't ever happen again.

0 件のコメント: