2015/09/10

ウィリアムお手伝い William Is A Good Helper



ウィリアムはほんとうによくお手伝いしてくれます。最近は食洗機の中ものを片づけるとき,フォーク,ナイフ,スプーンを片づけるのを自分一人でやりたがり,わたしが手を出すと怒ります。だからウィリアムだけだと時間かかるけれど,ずーっと終わるまで見ています。どのスプーンがどこに行くかとかちゃんと覚えてきて,なかなかおりこうさんです。いつまで進んでお手伝いしてくれるかなあ。。。

William likes to help out. Today he helped me out with unloading the dishwasher. Lately, he wants to put silverware away by himself and gets mad if I try to help him, so I just have to be watching him while he puts them away. It takes a while, but I'm grateful that he is willing to help and hope this will last long.



ウィリアムが今日はあんまり食事をちゃんとしなくて,2時すぎても昼ごはんも食べてなかったので,屋内ピクニックもどきをして一緒にチーズのパンとブドウを食べました。ずっと食べてなかったから結構食べてくれてよかったです。わたしは運動したばかりだったのですごい真っ赤な顔で髪もぐちゃぐちゃで失礼。。。

William wasn't eating well today. He hadn't had lunch even after 2 pm! So I decided to put a blanket on the floor in the house and have an inside picnic with him. We sat on the blanket and had some cheese bread and grapes. William ate pretty well. Yay, mommy won!!

0 件のコメント: