2015/12/27

クリスマス Christmas


あんなに楽しみにしていたクリスマスがもう終わってしまいました。クリスマスの日は長~い一日でした。朝起きてまずツリーの下のプレゼントを3人で開けるだけで1時間かかりました。わたしは念願のたこ焼き器をもらって大満足♪みんなそれぞれたくさんのプレゼントをもらいました。朝ごはんにはブライアンが作ってくれたチェリーのスコーンをおいしくいただきました。

I can't believe Christmas is over! It was such a long day for us. We started out the day by opening presents under the tree and it took at least one hour. One of the things I got was a takoyaki (octopus balls) maker. I'm totally having a takoyaki party soon! We all got so many gifts. After the presents, we had cherry scones Brian baked. They were yummy!









3時ころからはブライアンの実家に家族の他のメンバーと集まってそこでまたプレゼントを開けて,それが3時間以上かかって,夕食を食べ始めたのは結局8時過ぎ!クリスマスが誕生日のブライアンの弟の誕生会もやったりしたので結局帰ってきたのは夜11時近く。ほんと長~い一日だったけれど家族みんなで楽しい時間を過ごしました。

In the afternoon, we went over to Brian's parents home to open more presents with other members of the family. It took us over three hours! By the time we started dinner, it was past eight! And Brian's brother's birthday was on Christmas day, so we had a birthday party afterwards. So it was almost eleven when we finally came home. It really was a long day but we had a great time with family.








そして今年もまた作りました!ツリーサラダ☆毎年太っちょのツリーになっちゃいます(笑)

I made a tree salad this year again. It always looks chunky. :)


0 件のコメント: