2015/12/08

消防署訪問 Visit to A Fire Station


 
 


今日はYMCAの早期幼児教育プログラムのグループで消防署を訪問しました。ウィリアムは楽しみにしていたはずなのに,消防署では消防士さんや消防車の近くに行くのを嫌がっていました。それなのに,帰る時間になって車に乗るときには帰るのが悲しくて自分のブランケット(慰め役)に顔をうずめてしまいました。わけわかんない~3歳児。笑 消防署行くのわたし自身初めてだったので,とても興味深くて良い機会になりました。

William and I went to a fire station this morning with the Early Childhood readiness program group. Before the visit, William was excited to go, but at the fire station, he didn't want to get closer to the fire fighters or fire trucks. But apparently he liked the experience because he started to be sad burying his face into his blanky. So hard to understand 3-year-old's mind. It was my first time to the fire station as well. It was very interesting and I was glad that I could have the experience. 

0 件のコメント: