2016/11/21

5匹の子ザル Five Little Monkeys


一度ブログ書いたのに,突然ページが閉じて全部チャラに!怒 気を取り直してまた書き直し。
I wrote everything here just a minute ago, but all the sudden the window got closed! I'm mad! So, here we go again...

ブライアンがウィリアムに風邪をうつしたので,今度はウィリアムも鼻水と咳が出ています。(-_-;)ひどくならないといいけど。木曜日のサンクスギビング(感謝祭)までには二人ともよくなるといいけど,っていゆうか自分が風邪うつされませんように!おおご馳走を逃すわけにはいきません!
Brian gave William a cold, so William now has a runny nose and cough. Poor guy. Hope he doesn't get worse. I want both of them to get better by Thanksgiving, and hope I don't get sick. I can't miss the feast!




ここ数日とても寒くて最低気温はマイナス。こんな日は味噌バターラーメン♪久しぶりでおいしかった~💛けど,実は昼ご飯に食べたから,結構外も暖かくなってて暑かったりして。
It has been really cold the last few days. It gets below zero. So it was perfect to have Japanese ramen (It had been a while since I had it last) except I had it for lunch when it was warmer. I was hot by the time I finished eating it.




今晩は月曜恒例「家庭の夕べ」。活動にはウィリアムの要望で"five little monkeys jumping on the bed"で遊びました(写真とビデオ参照)。ブライアンが絵を描き,わたしが切り取ってラミネートして,最後にブライアンが棒を付けました。ウィリアムこういうの大好きなんだよね。
For the activity for Family Home Evening tonight, we played "five little monkeys jumping on the bed" using puppets (see the picture and video). Brian drew pictures of monkeys and a bed, I cut them out and laminated them, and at last Brian put a stick for each one of them.



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

これが猿?笑
うーん、芸術の秋だね!
味噌ラーメン食べてないな〜。
王時計の味噌バターラーメン、好きだったな。
若旦那じゃなくておじさんが作る方ね。

mikeeks さんのコメント...

ブライアンねえ,絵の才能ないのよ。って人のこと言えないんだけどね。王時計。。。よくいったよね~おじさんのときに。若旦那大丈夫かな(苦笑)ラーメンせんかも好きだったんだよなあ。