2016/11/03

歯医者とベーカリー Dentist & Bakery


今日はウィリアムのプリスクールの遠足(職場見学)がありました。
William had his pre-school field trip to the dentist and bakery today.


まずは歯医者へ。先生から歯についていろいろ教えてもらいました。
First we went to the dentist. The dentist taught us many things about teeth.



実際に治療台に寝転がったり,器具に触らせてもらったりしました。
The kids got to lie down on the chair and touch some of the equipment too.


歯医者さんでいちばん子供たちが好きだったのは「電車」🚃 歯医者の天井近くの壁沿いに線路が敷かれていて,先生が電車のスイッチを入れて走らせたらもう子供たちは超興奮して,電車について回ってすごくかわいかったです。
But the most exciting thing that happened there was this. Trains! There was a tracks that went around the office and kids were super excited when the dentist ran the trains. It was so cute to see them follow the trains. :)



お土産に歯ブラシ,歯磨き粉,フロス,小さいおもちゃ,マクドナルドのポテトSの無料カードをもらってきました🎁
Each kid got toothbrush, toothpaste, floss, a small toy, and free McDonald's small fries coupon to take home. :)


歯医者の後は,ベーカリーに行くまで少し時間があったので,その前に公園に行って遊んだりスナックを食べて(今日はウィリアムがみんなにスナックを持っていく日でした)過ごしました。
After the dentist, we had some time before heading to the bakery, so we went to a park and played and had a snack time there.




そしてベーカリーへ。作業場でパン作りについての説明を聞きました。
Then headed to the bakery. We learned about bread.


最後に,みんな一枚ずつ小麦パンをもらって試食🍞おいしかったです。
At the end, each of us got a slice of wheat bread to taste. It was yummy.



そして,家に戻ったらウィリアムが「歯」がほしいと,とんでもないことを言い出した!(歯医者で歯の模型を見たので自分もほしがって。)無理だと思ったけれどプレイドー(粘土みたいの)で出来るかもって思って作りましたよ!お母さんにできないことはないって思われてるからやらないとキラれるのでね,頑張ってます,ハイ。
AND, this is what I had to do when I got home. William wanted me to make a teeth model just like the one he saw at the dentist. I went "that is not possible!!!!!" But hey, mom's supposed to make everything possible right? If I didn't, William would have thrown a fit for the rest of the day and I was not going to let that happen.




今日の占めは夕飯の餃子。綺麗に焼き上がって,まいう~♪
And we had gyoza for dinner to end the day. It looked and tasted great. :)


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

職場見学、いいね〜!
こんなに小さいうちから見学できて、とっても勉強になるよね。
天井に電車なんて‥‥遊び心満載だよね!
「歯」頑張ったね、お母ちゃん!笑
そんなものを欲しがる息子って一体‥‥笑笑

mikeeks さんのコメント...

小さい幼稚園だから(たったの8人)こういう見学できるんだよね~。天井に電車,きっと歯医者の先生が好きなんだと思う(笑)歯,がんばったでしょう?!もう大変よ~毎日いろんなこと頼まれるとさ。そんな器用なほうじゃないと思ってるのに,もう必死。そう,変なものをほしがるんだよね,ウィリアムは。テレビは全然見たがらないし(一つの番組だけ。今じゃあトーマスも見ない),一緒に遊ぶしかないから自分の自由時間が取れなくてつらい。