2016/10/31

ハローウィン Happy Halloween!!


今日はハローウィンでした。教会のメキシコ人の友達家族(スペイン語教えてもらっているマリエラの家)のディナーパーティーに行ってきました。ブライアンは風邪がまだ治らなくて家でお留守番。
It was Halloween today. William and I went to our Mexican friend's home for a Halloween dinner party. Brian stayed home since he was still sick. :(


そのお宅に行くとミラーボールがキラキラ光って音楽かけてあって,ダンスできるようになってました。笑 ハローウィンパーティーだよな??って一瞬思っちゃう感じ。メキシコ人はこうやってハローウィン祝うのか~と感心した瞬間でした。
At their home, they had a mirror ball with music on in front room for people to dance. I was like "Is this how Mexican celebrate Halloween?"lol And for the food wise, we had tacos, tamales, and other food people brought (I brought some Japanese fried chicken).


ウィリアムは喜んで踊ってました(笑)
William had a great time dancing. lol


パーティーの間もtrick or treatしに多くの子供たちが来ました。
While we were there, many trick-or-treaters came by.



そのあとは,家の近所まで戻ってきてTirck or Treatしに行きました。10件くらいドアをノックして歩いて,最後のドアは我が家。留守番していたブライアンからキャンディーもらって終了。ウィリアムはたくさんキャンディーもらえてご満悦。明日(も)きっと一日キャンディー食べたがるんだろうなあ。。。
After we left their home, we came back to our neighborhood and went trick-or -treating. We knocked on about 10 doors and we knocked on our door for the last one and William got a candy from daddy. :) He was happy that he got a lot of candies. I'm sure he will want to eat candies all day long like today!

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

集まったお菓子も、ウィリアムじゃ直ぐに食べ終わっちゃうね!
うちは悠斗は相変わらず飴やラムネ、グミは嫌いだけど、貫太は大好き。
兄弟でこうも違うと何かと大変だよ!

mikeeks さんのコメント...

ウィリアムはチョコレートみたいな甘いものから,フルーツ味のソフトキャンディー系のものまでなんでも好き!「おいしい~!」って言ってぱくぱく食べてるよ。もうハローウィンの後は毎日菓子ばっかり!ダメっていう気力もあんまりない。はるちゃんはえらいね~。かんちゃんはお菓子大好きそうだ(笑)