2016/11/25

サンクスギビング(感謝祭) Thanksgiving



木曜日はサンクスギビング(感謝祭)でした。コールドウェル(ボイシから30分ほど)に住むブライアンの家族と集まってみんなで食事をしました。七面鳥にマッシュポテト,ヤム(さつまいも),スタッフィング,ロールパン,さやいんげん,フルーツサラダ,グリーンサラダ,各種パイと,お腹いっぱい食べて幸せ♪わたしたちは3キロ近くのジャガイモ使ってマッシュポテトと,あとフルーツサラダを作って持っていきました。
We had a great Thanksgiving. We went down to Caldwell (30 minutes from Boise) to celebrate with Brian's family. There was so much food; turkey, mashed potatoes, yam, stuffing, rolls, green beans, fruit salad, green salad, pies, etc. I totally stuffed myself. We were in charge of mashed potatoes and fruit salad, and both turned out great.





食事の後は,パイを食べる前に一休み。
After dinner, we had a break before we had pies.



そのあとで,子供たちはクリスマス用のジンジャーブレッドハウス作り。それぞれかわいいのができました(^^)
After the feast, kids made some ginger bread house. Each one looked great.






もう次の日にはウィリアムは飾り付けたキャンディーを食べ始めちゃったけど。
William already started eating the candies off the house the next day.



サンクスギビングの次の日の金曜日はブラックフライデーといって,日本の正月の安売りセールみたいな感じで大勢の人がおもにクリスマス用のプレゼントを求めて買い物します。今年我が家はブライアンの弟夫婦のクリスマスプレゼントを買いに出かけました。一つ買うともう一つただ,とか半額の商品を幾つか買うことができていい買い物ができました。どこに行ってもものすごい人でした。
On Black Friday, we don't normally go out and shop, but this year we did go out and got some Christmas presents for Brian's brother and his wife. They were all 40 -50 % off, or buy one get one free, so we saved a good amount of money. There were so many people everywhere. 


もうこの間作ったパンプキンパイがなくなってしまったので,また作りました!そしたらまたフィリングがあまってしまったので,もう一つ作りました。冷凍生地がもう終わってしまったので今度は生地から。
We ran out of the pumpkin pie I made the other day, so I made another one! But there was still some filling left, so I made one more! But this time I had no more frozen crust, so I made the crust too. 




そしてまだフィリングが余っていたのでミニパンプキンパイ(5 cmくらい)を作りました♪
There was still some more filling and crust left, so I made mini pumpkin pies (about 2 inches).  



もう体重がやばいです。昨日クリスマスカード用の写真を撮ったけど,まあ顔が丸いこと。。。来年はちょっとましになるようにがんばらないと。。。
So, with all the food, I have been putting so much weight. We had our family picture taken yesterday for the Christmas card, but my face looked so round. I need to lose some weight for next year.




2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

アメリカはイベント多いね〜!
ジンジャーブレッドハウス、可愛い!
こちらも食べてばかりなので太ってます。
やばいよやばいよ。
これからクリスマスやお正月が来るから痩せなきゃなんだけどね。

mikeeks さんのコメント...

ジンジャーブレッドハウス,ウィリアムは毎年外のキャンディーだけ食べて終わる。家はいつも捨ててるよ~。今日からダイエット始めることにしたよ。久しぶりに運動もしたけどちょっとやっただけで息切れした。かなりの運動不足。。。