2016/11/11

インフルエンザの予防接種 Flu Shot



昨日のことになりますが,ウィリアムのインフルエンザの予防接種がありました。ずっと行きたくないって言っていたけれど行ってみるとあっと言う間に終わってそんな痛くもなかったようで,飴ももらって上機嫌。
So, this is from yesterday, but I took William to the doctor's office for his flu shot. He had been telling me how he didn't want to go, but it was very quick and didn't hurt much at all, and he got a candy, so he came out of the office happily. 



家に帰ってからは,教会の友達のジェニーにおとといもらったパンプキンパイをウィリアムと食べました。おいしかった~。まだまだある♪
After we came home, we had a piece of pumpkin pie we got from our church friend Jenny. It was yummy and we still have a lot left.



夜はめずらしくブライアンがミーティングに出席しなくてはならなくて夕飯いらないっということで,ウィリアムの好きなピザを作りました。
Brian had to go to a meeting tonight and didn't need dinner, so I decided to bake a pizza for William. 



大きいと食べてくれないマッシュルームを細かく切ってチーズの下に隠れるように載せたら,2枚ぺろりと食べてくれました(^^)この黒いのは何?と言われたけど,チーズの焦げたのだと思うよと言ったら納得して普通に食べてました(笑)
He doesn't like mushrooms on pizza, so I cut some of them into really tiny pieces and spread all over pizza and topped with cheese. He asked me what the black things (they were mushrooms) were, but I told him that I thought they were burned cheese. Then he just ate two pieces without complaining. Score!

1 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、背が伸びた感じだね!
ピザのマッシュルームも食べれるじゃんねー。
この調子でいろいろ食べれるようになると良いね!笑