2017/05/17

遠足で動物園へ Field Trip to the Zoo


今日はYMCAのELR(Early Learning Readiness)プログラムの最後の日で,動物園へ遠足に行きました。
It was the last day of YMCA's ELR (Early Learning Readiness) program, and we went on a field trip to the zoo.


心配していた雨には降られなかったものの,とても寒い日で冬物のコートが必要なほど。5月なのにありえな~い!
The forecast was rain, but we were blessed with no rain. However, it was super cold that we had to wear winter jackets in May! Insane! 



ありえないと言えば,昨日は雹が降りました!(下の写真参照)
Speaking of insane, it hailed yesterday! (See the picture below.)



動物園に話を戻して。。。
Back to the zoo story...


まあいつものとおりですが,お約束のキリンの滑り台をやったり,動物を一通り見て回ったり,メリーゴーランドに乗ったりしました。
As usual, we did giraffe slide and went to see all the animals, ride on the carousel etc.






そして,お土産やさんでキリンの傘を買いました。ぶさいくだと思うけど,ぶさいくな中でもこれがいちばんまともだった(笑)
And I bought William an umbrella at the souvenir shop. I think it's so ugly but it was the best out of all other umbrella they had. lol



去年と今年,ELRプログラムで親子で貴重な経験ができたことに感謝しています。来年からはスポンサーがいなくてこのプログラムなくなっちゃうそうなので残念。
I'm grateful that William and I were able to be a part of the ELR program for the last two years. It was a very valuable experience for us. It's sad that this program won't be available this coming year because YMCA couldn't find any sponsors for the program. :(

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

かわいいじゃん!キリンの傘!笑
他のも見てみたいよ。
アルパカ?でっか〜い!!!

mikeeks さんのコメント...

えー超ぶさいくって思うけど!アルパカ結構でかいよね。近所にも飼ってる人がいる。