2017/05/06

音楽の発表会 Music Recital


今朝はウィリアムの音楽のクラス(Let's Play Music)の年度末の発表会がありました。
We went to Let's Play Music (William's music class) recital this morning.


まずウィリアム達一年目の生徒が何曲か演奏して,次に二年目の生徒,次に三年目の生徒が演奏しました。
First, the first year students (that included William) played, then the second year students, and the third year students. 





ウィリアムは,なんだか自分がしなければいけないことが分かっていないようで,見ている方はハラハラしましたが,なんとか無事に終了してほっとしました。ただ茫然と立ち尽くしているだけかもしれないと思っていたけれど,一応ベルの演奏とパペットショーの振り付けの一部はやってくれたのでよかったです。
As for William, he looked very confused as he went up to the front. He didn't seem he knew what he was supposed to do, and I felt uneasy as I watched him. I wasn't sure if he would participate any, but he did play bells and did parts of hand signs for the puppet show. 



最後に生徒全員でドレミの歌の演奏でフィナーレ。一人ずつ各レベルを卒業したしるしとしてロゼットをもらいました。ウィリアムはロゼットを枕元において今晩ねました(笑)
At the end, all the students played Do Re Mi song (Sound of Music song) together. Each student got a rosette for graduating their levels. William went to bed with the rosette tonight. lol


今年度の音楽のクラスは終了だけれど8月末からまた2年目のクラスが始まります。来年はもっとのびのび発表できるかなぁ。
The first year class is over now, but the second year one will start at the end of August again. I hope William will be able to perform with more confident at the recital next year.



それから・・・発表会の後にリフレッシュメントがでたのですが,さあ食べようと思った時には発表会が始まる前にあったはずのドーナツがもうない!!😨それで残り一日ずっとドーナツ食べたいモードで作っちゃいました。始めて作ったにしては上出来。おいしかった~♪
And...I had to make some doughnuts today. There was a refreshment after the music recital, and I saw some doughnuts before the recital started, but when I went to get some after the recital was over, they were all gone!!! I really wanted to eat doughnuts, so of course I had to make them. They turned out great for the first time. They were so yummy!

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

音楽のクラスかぁ。楽しそうだね!
うちもね、はるとの発表会とかすごくドキドキするから幹ちゃんの気持ち分かるなぁ。

ドーナツ、たまに食べたくなるよね!
わたしはダイエット宣言してますが増える一方ですよ!笑

mikeeks さんのコメント...

ドキドキするっていうか,全然本人何をすべきか分かってない感じでハラハラするというかどつきたい(笑)ドーナッツ二日連続で作ったらウィリアムに「もう昨日も今日も食べたから」いらないって言われた(笑)もうしばらくは作らなくてもいいな~。でも違うトッピングで食べたい気もする。