2017/05/13

YMCAプリスクール 卒業式 YMCA Preschool Graduation



日が変わってしまったけれど,今日はYMCAの幼児教育プログラム(プリスクール)の室内でのクラスの最終日でした(来週水曜日に動物園にみんなで行って終了)。インストラクターがみんなのために簡単な卒業式を開いてくれました。
The day has already changed, but today was the last day (in class) of YMCA preschool (Early Learning Readiness program) in class. We have a field trip to the zoo next Wednesday and it's completely done. Since it was the last day in class today, the instructor prepared a little graduation ceremony for the kids.



みんな帽子をかぶって一人ずつ卒業証書をもらって記念写真。
Each kid got a hat and received a certificate one by one. And they had some pictures taken. 


去年よりも今年はウィリアムがもっとのびのびとクラスに参加できて,去年からだいぶ成長した様子が見られたこの8か月半。もうこれで最後でさみしくなります。
Compared to the last year, William was able to participate a lot more this year and I could see his growth so much in the past 8 1/2 months. I'll miss attending this class with him.


でも9月からは幼稚園で新たな生活が始まるのでまた元気にたくさん学んでいってほしいです。
William will be starting kindergarten this fall, so I hope he will continue to have a good time and learn many things in the new environment. 


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

この帽子が、なんとも外国っぽい!笑
幼児教育プログラムで、ウィリアムはたくさんの経験ができたね!
9月からは毎日幼稚園に通えるのかな?
自分の自由な時間も楽しみだけど、手が離れるとちょっと寂しいよね!

mikeeks さんのコメント...

卒業帽子いいよね。今日の動物園の遠足でこのプログラム最終日だったよ。プリスクールも来週で終わりでながーい夏休みが始まる。。。9月からは月曜から木曜まで毎日行くよ。でも半日だよ。小学校になったらウィリアムの学校は朝8時から4時になるけどね~。でも月曜から木曜まで。