2015/08/22

ボイシ動物園 Boise Zoo










ポートランドの動物園に行ってから,ウィリアムが頻繁に動物園に行きたいと言っていて,今日午後ようやく行ってきました。というのも来週土曜日でウィリアムが3歳になると有料になってしまうので,その前にということで(笑)前にボイシ動物園に行ったときよりも動物に興味を示してくれていたと思いますが,やっぱり動物から動物へ移動する階段や橋や坂,園内に設置されているさまざまな物に動物よりも興味を示していました。帰るときには帰りたくなくてだだをこねていました。またすぐ動物園行きたいと言うんだと思います。ちなみに何度教えても「動物園」とは言わずに「動物のいるところ」と言います(笑)動物園って言う方が簡単だと思うのだけど。。。

We went to Boise Zoo this afternoon. William had been wanting to go since we went to Oregon Zoo last month. He will turn 3 next Saturday and will be charged after that, so we decided to go today. I think he showed more interest in the animals this time compared to the last visit, but he was more interested in stairs, hills, bridges, and all other stuff that are at the zoo. He whined big time when we had to leave. He will probably start asking us soon to take him to the zoo again. By the way, I have taught him the Japanese word for zoo so many times, but he always says "the place where the animals are". I wonder why. I think saying the word zoo in Japanese is a lot easier than saying "the place where the animals are". 



今日の夕飯はシシカバブ♪いつもは買わない子羊の肉を買ってきて,ブライアンの誕生日にプレゼントしたバーベキューの本のレシピから作ってみました。超~まいうです!なんとわたしこれ4本食べました。昨日のピザ4枚といい,結構自分で感心してしまう食欲です(笑)ちなみにブライアンは昨日のピザは3枚,シシカバブも3本でした。勝った!

Our dinner tonight was Shish Kebab. We had lamb meat, green and red peppers, onions, and mushrooms on the skewers. We used a recipe from the BBQ book I gave to Brian for his birthday and the kebabs tasted heavenly! I had four of them! Brian only had three. lol I'm very impressed with my appetite lately. Yesterday, I had four slices of pizza. Brian had three. I won. :)

0 件のコメント: