2015/08/11

メリディアン神殿 Meridian Temple



 

今日は教会の「活動の日」(8-11歳の女の子のための活動)の活動で,現在建設中のメリディアン神殿(となりの町で15分くらい)の建設現場にツアーに行ってきました。と言っても現場近くには立ち入りできないので,近くのプレハブ内のオフィスで神殿建設についてのいろんなこと(どのように建設されるか,使われている素材となぜそれが使われるかその訳など)を学びました。お土産には完成した神殿の写真の載ったカードと現場を掘り起こした時の小石を記念でいただきました。なかなかこういう機会はないので貴重な体験ができてよかったです。ウィリアムにとっても良い思い出になります。

We had an Activity Days today for the first time since school was out. We visited Meridian temple site which has been under construction. It was neat that we could learn how the temple are being built, what kind of materials are used and why, etc. We got to take home a rock from the site and a card that had the picture of completed Meridian temple. It was a great experience for me and also for William who loves the temple.




その後は公園へ移動してサンドイッチを作って果物やチップスなども食べながらのランチをして,公園のすべり台などで遊びました。ウィリアムはチップスだけしか食べず,すべり台で遊んだけれど,15分くらいしかなかったから遊び足りず,家に帰ってきてから近くの小学校まで行って遊具で遊ぶ羽目になりました。今週はとても暑いので汗だくだくになってしまいました。

After we left the temple, we went to a park to have lunch and play at the playground. We had some sandwich, grapes, carrots, chips, etc. William only had chips and wanted to play at playground. We only had like 15 minutes to play so it wasn't enough for William and he kept whining even after we got home, so I had to take him to the elementary school playground nearby. It was such a hot day and I got sweaty like no other.



神殿の建設現場でも車の中でも公園でもアローラちゃんという10歳の女の子がウィリアムのめんどうを良く見てくれたので助かりました。ウィリアムもとても楽しそうにしていました。

Throughout the activity this morning, a girl named Elora took care of William so well. William just loved spending time with her. 

0 件のコメント: