2015/08/26

ピーナツバタークッキー Peanut Butter Cookies



今日は午後家庭訪問に出かけました。訪問先の姉妹たちにあげるために昨日ピーナッツバタークッキーを作りました。自分たちで食べるようにも残しておいたのですが,あれよあれよという間になくなって,今日の夕方までにはあと一枚になってしまいました。その一枚も今晩ブライアンが食べておしまい。また明日にでも作ろうかな。日本のレシピで作って,アメリカのよりも大分甘さ控えめでサクッとしていておいしかったです♪

I went to visiting teaching this afternoon. I baked some peanut butter cookies yesterday so that I could give them to the Sisters we go visit, and left some for my family too, but by the dinner time, there was only one left, and the last one was eaten by Brian tonight. I might bake some more tomorrow because they were so good! I used a Japanese recipe, and the cookies were a lot less sweet compared to American ones, and I loved the texture too.



今晩の夕飯は久々のコロッケ!ずーっと冷蔵庫に眠ってたじゃがいもを使い切りたかったので。面倒だったけれど,今回は上手に揚がったのでうれしかった♪いつも結構焦げたりはぜたりすること多いので。ウィリアムも一口食べてくれました!そして一言「これやだ」苦笑

I cooked croquette for dinner tonight for the first time in a few months. I just wanted to use up the potatoes that were in the fridge forever. I usually overcook them or some of them explode, but all of them turned out perfectly tonight and they were yummy. William even tried one bite, and said "I don't like this." ha ha!


0 件のコメント: