2015/08/31

ウィリアム3歳児検診 William's 3 Year Old Checkup




今日はウィリアムの3歳児検診がありました。身長は93.6cm,体重は12.3kg。少しやせているっぽいけれど何も問題なく健康優良児です。あとはトイレができるようになればいいのだけれどねえ。
検診の後は遅れたけれど「ベビーの会」に行ってきました。お昼はたこ焼きということだったので,絶対に行かないわけにはいきませんでした(笑)久しぶりでとてもうれしかったしおいしかったです!3回目でやっと慣れてきた感じがします。でも日本人の知り合いが増えてとてもうれしく思ってます。

William had his 3 year old checkup this morning. He was 3'0.85"tall (36 %), and weighed 27 lb 3 oz (8%). He is one healthy boy, just has to get potty trained!
After the checkup, we went to an activity for Japanese moms/kids group. I wanted to make it to the activity (rather the lunch) because we were having Takoyaki (octopus balls) and there was no way I would miss the opportunity! They were so yummy and I was just in heaven! I now feel a lot more comfortable talking with other Japanese moms and so glad that I know more Japanese people around here now.




今日の夕飯はプルコギ―!!もう大好き♪今日はたこ焼きにプルコギに最高すぎました♪でも今日からまたBeachbodyのチャレンジグループ(フィットネルグループ)が始まったので,夕飯は控えめにしたつもりです。。。でもその後でポッキーやチョコチーズケーキも食べてます。(-_-;)

And we had bulgogi (Korean dish) for dinner! I love it! Takoyaki and bulgogi totally made my day! But another Beachbody challenge group started today, so I'm supposed to be eating healthier food for less amount. I had some pocky and chocolate cheesecake after dinner too. Oh well.

0 件のコメント: