2015/08/18

お友達宅訪問 Visit With Friends




今日は旦那さんのお仕事の関係でボイシに来ている由紀子さんのお宅にお邪魔してきました。そのお友達の智恵子さんと2歳のあかりちゃん(8月31日生まれでウィリアムと2日違い)も来て,おしゃべりしたり,おいしいご飯をごちそうになって楽しい時間を過ごしました。実は由紀子さんとわたしは結婚記念日が同じで,2011年の11月11日。子供も2歳のおうか君がいて,ウィリアムと同い年。あと8か月のひいろ君がいます。智恵子さんも2011年に結婚されたと言っていました。それで子供もウィリアムと同い年。なんかちょっとうれしくなりました。(^v^)写真は由紀子さんのお宅にあった立派なミニクーパーのおもちゃとウィリアム。ウィリアムとてもうれしそうでした。この他にもバランスバイクなどもあったりアンパンマンのテレビをみたり,ウィリアムは家に帰りたくなくてだだをこねていました。家に帰った後は,ずっと見ていなかったアンパンマンのDVDをみたり,ずっと「バイク買ってくれる」(肯定文です,笑)と何度も言っていました。バランスバイク誕生日にあげる予定ですでに買ってあってちょうどよかった~♪

William and I visited our Japanese friend's house today. Yukiko and her sons, Ouka (2 yo) and Hero (8 mo). Yukiko's friend Chieko and her daughter (2 yo) were there too. We chatted and had lunch together, and had a great time together. We found out that Yukiko's anniversary and my anniversary were the same date and year; 11/11/11! How cool is that?! Chieko said she got married in 2011 as well, and we all have a 2-year-old! That kind of made me happy. :) William enjoyed playing with the toys at Yukiko's house. The picture is of William and a cool mini cooper toy car. He loved it. He also like the balance bike they had. He didn't come home and kept whining on the way home. After he came home, he kept saying "You can buy me a bike." I guess it was good that I already bought him a balance bike for his birthday!



これは今日の夕飯。パッタイに生春巻き。まいう~♪
This was our dinner tonight. Pad Thai and spring rolls. So delicious!


0 件のコメント: