2015/06/18

納豆チャレンジ Natto (fermented soy beans) Challenge




今晩はワードの宣教師たちが夕飯のため家に来ました。一人(ミーカム長老)は最近うちのワードに来たばかりでわが家に来るのは初めて。ということで,また納豆チャレンジしましたー!ところが,この長老鼻が悪いのか味に鈍感なのか,臭いにおいも味も気にならなかったようで,4口食べてもまだいけそうでした。これまでの最高は2口でしたが,記録更新しました(笑)さて誰が次にこの記録を更新できるか。

We had missionaries over for dinner tonight. One of the Elders recently came to the ward, so it was his first time to come to our home. That means, yes, Natto (fermented soy beans) challenge! But it turned out this Elder somehow didn't think it was really bad and had 4 bites and seemed like he could just keep eating. He didn't seem he could smell it. The rest of us were just so impressed. The most bites missionaries had had been 2, but now we have the new record of 4. :) Who can beat this record next?



ところで夕飯はチキングラタンにしました。エビグラタンにしようと思っていたけれど,もう一人の宣教師(レイノルズ長老)がシーフード苦手なようで変更。日本の料理本の量(二人分)を4倍にして作っておいてよかった。大人4人で結構食べました。

By the way, we had chicken gratin for dinner. I used a Japanese recipe for two people, but quadrupled it, and it was good that I did because four of us adults had quite a bit of it.


0 件のコメント: