2015/06/24

小学校の遊び場 Playground






今日は午前中のうちに近くの小学校の遊び場に遊びに行ってきました。でも暑かったせいもあって,30分ほどでウィリアムも家に戻りたがって帰ってきました。しかも家までずーっと抱っこ!ベビーカー持って行けばよかった。親は汗だくだくでした。

William and I went to the playground of nearby elementary school in the morning. But it was pretty hot and William wanted to come home after 30 minutes. And I had to carry him all the way home! I was so sweating!


写真の真ん中のやつがチンゲン菜(四角い枠の右側の)

それから一本となりの通りに住んでいる友達がチンゲン菜をくれると言うので,夕飯食べた後にもらいに行ってきました。自分で収穫させられましたが(笑) 近々夕飯に使わせてもらいます。

A friend of mine who lives just one street away gave me (well they made me pick them. lol) some bok choy they are growing. I'm going to use them for dinner sometime soon.


この写真の倍以上のから揚げを食べました(笑)

で,今日の夕飯はチャーハンとから揚げ。暑いから揚げ物したくなかったけれど,これって決めてたから。今週末と来週は毎日37度を上回るようで,あんまり熱いものは食べたくないです。外にも行きたくないな。

For dinner tonight, I cooked some fried rice and fried chicken. It was pretty hot today so I didn't really want to do fried chicken, but that was what we had planned to have tonight. This weekend and all week next week, it's supposed to be over 100 degrees. I don't know what I want to cook when it's that hot. I don't think I'm going anywhere either.


0 件のコメント: