2015/03/21

誕生会と外食 Birthday Party and Dining Out







今日は同じ教会の友達の子供二人(3歳のリチャード君と1歳のグロリアちゃん)の誕生会に招待されて行ってきました。お母さんはナイジェリア出身,お父さんはリベリア出身です。誕生日のケーキは教会のある姉妹が作ったのだけれど,すごい上手に出来ていて,特にパンダには感動しました。味は甘々だったけど。笑

We went to a birthday party of the son and daughter of one of our church friends this afternoon. The mom is from Nigeria and Dad is from Liberia. The birthday cakes another Sister made were so amazing. I especially loved the panda one! It tasted very sweet though.




夜はブライアンんの上司のビルと,そこにホームステイしている日本人の友達の招待で,久しぶりに外食してきました。そのうちの一人,大学の助教授で一年間ボイシの大学で教えている方が今週日本に戻ってしまうこともあってみんなで集まりました。Kona Grillというハワイアンのお店ということだったけれど,ハワイアンっぽくなくて,寿司があったり,タイ料理もあったり,なんだか不思議でした。ちなみにわたしはジャンバラヤ(アメリカ南部の食べ物)を食べました。とてもおいしかったけど,とても辛くて,真ん中にちょこんと乗っていたご飯が終わってしまったら,ジャンバラヤだけでは食べれなくて持って帰ってきました。ウィリアムはひたすらフライドポテトを食べてました。今日は久しぶりに家族以外の誰かと何かをする機会があって楽しかったです。

In the evening, we went out for dinner with Brian's boss and some Japanese friends (Brian's boss invited us for dinner). One of them, who is a college professor is going back to Japan this week, so we wanted to gather before he left. We dined at Kona Grill at Village (new shopping area), Meridian. It was supposed to be a Hawaiian place, but the place had Sushi and Thai food and stuff, so it didn't seem like Hawaiian at all to me. By the way, I had Jambalaya which was very yummy but very spicy as well. William kept eating his fries. It was fun to hang out people other than family members.


0 件のコメント: