2015/03/16

チューリップの歌 Tulip Song (Japanese Children's Song)




ウィリアムはよく歌を歌います。で,いつもチューリップ。「さーいーたー♪さーいーたー♪」と出だしのところだけ歌ってあとはもごもごだったのだけれど,なんかここ最近すごい結構歌詞を覚えててびっくり。我が子ながら感心。

William loves to sing, and usually sings Tulip, a Japanese children's song. He used to sing just the first part of the song, but now he knows most of the lyrics. I'm very impressed.





ところで,最近暖かい日が続いていたので,袋で買ったじゃがいもの芽がぐんぐん伸びてきてしまったので,使わなくてはと思って大好きなベイクドポテトスープを作りました。来週もじゃがいも料理たくさんしないとなぁ。

It has been so warm that all the potatoes started sprouting. So, I decided to cook baked potato soup, one of my favorite soups. I should probably cook something that use tons of potatoes next week too. 




今日は月曜日だったので夕飯の後,家庭の夕べをしました。ギターをやろうということになって,ブライアンに演奏してもらい,ウィリアムと一緒に聴きながら歌いました。ブライアン上手~。わたしはコードもすっかり忘れてしまった。。。

After dinner, we had Family Home Evening since it was Monday. As the activity, we had Brian play the guitar and William and I listened and sang along. Brian plays guitar well. I have forgotten all the cords I learned before. :(


全然話は変わるけれど,ウィリアムに風邪をうつされたっぽくて頭痛い。いつもうつされちゃうんだよな~。

By the way, William probably gave me a cold and I have a headache now. I always get sick from him. Sigh.




0 件のコメント: