2015/04/01

また神殿 Temple Again






今日はウォールマートへ買い物に行く途中に神殿が見えて,ウィリアムが神殿に行きたいと騒いできかなかったので,一度家に帰ったけれどまた戻ってきて神殿の敷地で1時間ほど遊びました。今日はちょっと気温が低くて風があったので寒かったけれど天気良くて気持ちよかったです。神殿にはたくさんのチューリップが咲いていてとてもきれいでした。ウィリアムは「チューイッチュ」と繰り返し言ってました(笑)

On the way to Walmart, William saw the temple and started whining because he wanted to go to the temple instead. We passed by the temple on the way home but just passing by it wasn't enough for him, so after we came home we went back to the temple and played on the grounds for like an hour. It was sunny but a bit windy and cold. There were so many tulips blooming and they were so beautiful. William kept saying "Chuichu"(tulip). :)



それからやっとウィリアムのために小文字のアルファベット学習用のカードを作りました。写真の4つのカードの小文字はウィリアムにとってみんな“P”(笑)元気にピー,ピー,ピー,ピーと4回言ってました。自分も2歳でこれを学ばなくちゃならなかったら,みんな同じに見えるだろうな。

I finally made alphabet cards for William to learn lowercase letters. There is one for each letter. These four cards in the picture are confusing to him. All four lowercase letters are "P"to him and I would get confused too if I had to learn this when I was two!

0 件のコメント: